Et ræs

Karakterræsset er for alvor begyndt. For at være ærlig troede jeg ikke, at karakterer var noget, man gik særlig meget op i på universitetet, og der tog jeg fejl. Vores første eksamen på jurastudiet var i juridisk metode, et fag du har haft i ca. en måned, hvorefter du har to timer og 40 spørgsmål til at vise, hvad du kan. Og her denne uge fik vi så karakterne at vide samtidig med, at man kunne se en statistik over, hvordan karaktererne fordelte sig. Heldigvis var der ingen der dumpede.

2 personer fik 02

13 personer fik 4

53 personer fik 7

41 personer fik 10

6 personer fik 12

En forholdsvis fin fordeling på jurastudiet med et snit på 7,9 fordelt på 115 studerende. Vil du sammenligne det med erhvervsjura, så havde de et snit på 5,9.

Og hvad fik jeg så, spørger du. Jo, ser du, jeg bestod. Ærlig talt så forstår jeg ikke interessen i at få andres karakter at vide. Det ville være bedre at spørge om man er tilfreds med resultatet, eller om det gik godt. For det er ikke en konkurrence. Men for mange er det desværre blevet til et karakterræs.

/dodo

 

 

 

Leave a Reply

