Formueret I skriftlig eksamen

Jeg var til den skriftlige eksamen i Formueret I i december måned. I dag fik vi så svaret på, hvordan det gik. Af de 111, der i alt tog prøven, var snittet på 5. Selv kan jeg fortælle, at jeg fik karakteren 4, hvilket egentlig ikke er særlig overraskende. Det spørgsmål jeg så har er, at når snittet er så lavt, vil det så ikke give meningen at ændre undervisningsmetoden? Det kan da ikke pass,e at man har et snit på 5, og at der er absolut ingen, der har formået at få et 12-tal. Det må da betyde, at der enten er noget i vejen med eksamensformen eller undervisningen. Det kan umuligt pass,e at der ud af de i alt 111 ikke engang er en der har fået top karakter. Det er da for dårligt. Men de siger jo, at på studiet er det meget normalt at gennemsnittet er på 4 ved eksamener som denne. Mystisk, siger jeg bare. Specielt når denne vægter 10 ECTS-point ud af de i alt 30 på 1. semester.

Resultatet:

12: 0
10: 14
7: 30
4: 45
02: 15
00: 6
-3: 0

/dodo

Leave a Reply

