Udlændingeretshjælpen

I dag fik jeg at vide, at jeg kunne være frivillig hos udlændingeretshjælpen. Det bliver spændende at lære noget nyt og benytte juraen i praksis. Jeg ser helt klart frem til at møde hele teamet og selv blive en del af det. Tirsdag har jeg intromøde, hvor os nye får at vide, hvordan tingene kommer til at foregå, og ellers har de åbent hver torsdag. Jeg er super spændt!

Det er ikke ofte at man som studerende på 1. semester kan finde et studierelevant job. Selvom dette er frivilligt, så betyder det ikke, at det er mindre relevant end de lønnede studiejobs. Oftest er der semesterbegrænsning på ved job som disse, hvor man skal være på minimum 6. semester. Som det eneste jeg lige har set, så har de her været åbne for alle semestre, hvilket er skønt.

/dodo

 

Leave a Reply

