Boksning

Tirsdag deltog jeg på holdtræning i Fitness World med boksning. Det er første gang jeg har prøvet det, og jeg må sige, at det desværre ikke levede op til mine forventninger.

Træningen startede ud med løb rundt i salen, herefter skulle vi lave 5-5-5 (armbøjninger, mavebøjninger og rygbøjninger). Så blev vi delt op i hold og skulle løbe “stafet” i salen, mens dem der ikke løb skulle lave sprællemænd. Igen var der 5-5-5. Endelig skulle vi bokse. Her lærte man hverken teknik eller slag. Man skulle “bare” slå på sækken. På et tidspunkt skulle man lave 5-5-5, og så blev det tid til maveøvelser samt benøvelser i slutningen af timen.

Boksetimen bestod af 60 min. hvoraf 30 var opvarmning, 10 var boksning og resten var nogle mave- og benøvelser. Jeg havde nu forventet en fordeling af 10 min. opvarmning, 45 min. boksning og 5 min. benøvelser.

Træneren fortalte dog at der næste gang (torsdag) ville være fokus på teknik. Men efter denne første time, er det ikke noget jeg vil forsøge mig med igen. Desværre. Som træner var han dog god, men ift. den mængde boksning der var på bokseholdet, så er det bare utroligt skuffende. Specielt når man selv kan træne alt det andet alene. Jeg kom for at lære teknik og slag – ikke for at styrke min kondi og muskler. Men det er selvfølgelig som man ser på det. Min bror synes det var en okay time, og kunne nok godt finde på at deltage igen, hvis han boede tættere på.

/dodo

Leave a Reply

