Kantinerne på AAU

Hvis du har været ved AAU campus i Aalborg Øst, så kender du højst sandsynligt kun til den kantine, der er placeret lige i nærheden af dine forelæsninger.

Jeg har været lidt på jagt efter kantiner, og er stødt på hele 5 stk.

Først har vi kantinen ved Fibigerstræde, som er den store kantine. Den har sin egen Starbucks, og er placeret lige ved Factum Books og Studentersamfundet. I nærheden af den kantine har vi også et pizzaria ved Myrdalsstræde, lige overfor søen.

Dernæst har vi kantinen ved Frederik Bajers Vej, som er en kantine af en okay størrelse. De sælger morgenmad som f.eks. rundstykker og morgenkage. Derudover har de frugt. Til middag har de en varm ret og salat, så vidt jeg husker.

Den tredje kantine er den på Niels Jernes Vej, henne ved Juraens Hus. Det er her jeg holder til. De har kun åbent til middag, og har typisk en varm ret, sandwiches og kage. Den er meget lille.

Den fjerde kantine er placeret ved Novi 10. Hvis man går ind af den store indgang, skal man blot dreje hovedet til venstre. Jeg har endnu ikke været derhenne endnu. Men rygtet siger, at de har god mad der. Så hvis man læser jura, kan det være en fin ide at prøve den kantine i stedet for den ved Juraens Hus.

Den femte kantine jeg har formået at finde er ved Cassiopeia bygningen. Umiddelbart har de nok også en varm ret hver dag. Den har jeg heller ikke prøvet, men det ville være en fin mulighed, hvis jeg skulle være ved Novi 8 til forelæsninger, da det kun er ca. 5 minutter væk.

Kender du til flere kantiner på Aalborg Universitet?

/dodo

Leave a Reply

