Følelsesmæssig rutsjebane

De seneste 10 dage har været lidt af en følelsesmæssig rutsjebane.

Forrige uge var familien ude og spise på en fiske- og skaldyrsbuffet restaurant i Sæby. Det var virkelig hyggeligt, og meget sjældent vi i vores familie tager ud og spiser uden en anledning. Den weekend dog hurtigt efterfulgt af dårlige nyheder, da min farfar gik bort tidlig lørdag morgen.

Vi var forbi plejehjemmet, hvor han var og sige farvel og så kom der familie fra Holland, og der blev planlagt begravelse. Starten af denne uge tog jeg delvis fri fra arbejde og de fætre og kusiner der skulle med til begravelsen kom til Aalborg. Vi fik snakket og catchet op. Det er virkelig sjældent vi samles så mange fra min fars side af fætre og kusiner på et og samme sted. Det er bare trist, at der skulle et dødsfald til at samles.

Jeg kan mærke, at det var virkelig rart med så meget familie samlet, og synes det er synd, at der ikke er så meget sammenhold til, at det er noget man gør ofte. Forhåbentlig kan det ændres blandt os fætre og kusiner, nu hvor vi alle er blevet ældre.

Selve begravelsen var i onsdags og det var en meget fin ceremoni. Jeg fik også hørt historien om hvordan min farfar kom til Danmark i sin tid, og det er første gang, at jeg har fået den fulde og detaljerede historie. Det er vildt at tænke på. Man føler sig meget mere taknemmelig for det liv man har nu, efter at have hørt historien.

Den weekend vi står i nu har så stået på lidt mere muntre begivenheder. Jeg har blandt andet holdt indflytterhygge og pokeraften med nogle af drengene fra gymnasiet. Det er også første gang vi er et par stykker samlet efter vi gik i gymnasiet. Det var hyggeligt og vi endte også en smuttur forbi Gaden i Aalborg.

Derudover har jeg været et hurtigt smut forbi Århus, hvor jeg sammen med min bror var ude og spise noget lækkert sushi og hurtigt kigge i Århus centrum. Efterfølgende var vi i Ikea og købte lidt ting til vores lejligheder. Det altid hyggeligt med søskendetid.

I dag står den blandt andet på en rolig og afslappende morgen, en tur i kirke, lidt løb (forhåbentlig) og træning og om aftenen en smuttur forbi keramik café med en veninde.

Virkelig nogle blandet dage der har været. Det har virkelig sat ting i perspektiv.

/dodo

Leave a comment